vrijdag, april 14, 2006

"Ik wil beroemd worden...

want dan krijg je allemaal gratis dingen". Dat roep ik al jaren, en dat lijkt me inderdaad nog steeds fantastisch. En ook al ben ik nog lang niet beroemd, de eerste gratis telefoon is binnen!
Ik werd laatst benaderd, of ik een nieuwe Nokiatelefoon wilde uitproberen. En aangezien ik zelf nog een oudje heb (zonder camera, how old-fashioned!) heb ik daar natuurlijk ja op gezegd. Vandaag werd 'ie bezorgd, de 3250:


En je kan er dus echt alles mee: agenda bijhouden, decibellen meten, filmen, foto's maken, muziek luisteren, radio luisteren, bellen (niet onbelangrijk), etc.
Als je tenminste een Windowscomputer hebt. Nokia heeft namelijk een programmaatje gemaakt voor de nieuwe generatie telefoons, waarmee je alle data kan in- en uitladen. Maar dat programma doet het dus alleen op Windows. En ik heb een Mac.

Het idee is dus dat ik nu deze telefoon heb gekregen om er vervolgens reclame voor te maken. Rrrright... Misschien dat ze er ook meteen even een pc bij kunnen leveren?


-EDIT-
10 uur aan het prutsen nu al. Wat een kutding. Zelfs met virtual pc (Windows-omgeving op een Mac) werkt het niet, en gewoon wat bestandjes naar de geheugenkaart slepen via USB is niet echt een mooie oplossing. Werkt ook heel vreemd, want als je er vervolgens weer een liedje afhaalt, komt die ruimte niet meer beschikbaar. Enige optie: formatteren, en dat haalde meteen allerlei dingen uit m'n telefoon (die blijkbaar op die geheugenkaart stonden). Koop dus nooit zo'n moderne Neukiatelefoon als je een Mac hebt!

|