woensdag, december 21, 2005

Kijk uit voor Lycos!

Ga nooit met dit bedrijf in zee! Ordinaire dieven zijn het!
Ruim een jaar geleden kreeg ik een mail met een spectaculaire aanbieding. Ik kon gratis een jaar lang gebruik maken van een webpakket bij Lycos: webspace en een daaraan gekoppelde domeinnaam. Nou, dat vond ik wel het proberen waard, dus heb ik me aangemeld. De laatste tijd kreeg ik steeds mailtjes met in de titel 'Uw domeinnaam verloopt binnenkort'. Mooi, dacht ik, want ik had in een menu aangegeven dat ik het pakket na het 1e jaar niet wilde verlengen. De laatste mail gaf dan ook aan dat m'n oude domeinnaam niet meer bestond.


(Zo ziet zo'n schermpje er uit, alleen klopt het jaartal nu niet meer)


En toen was er opeens door Lycos 120 euro van m'n rekening afgeschreven. WAAAAAT????!!!!

Jazeker, op de een of andere magische Harry Potter manier, zoals die alleen bestaat bij louche bedrijven, en bij Lycos, is m'n domeinnaam gewoon gestopt (hoewel zo'n domeinnaam bijna niks kost), en is m'n hostingpakket met een jaar (!) verlengd (en dat is natuurlijk wel heel erg duur, 120 euro dus). Ik ben dus ontzettend genaaid door dit bedrijf, en ik wil je bij deze dan ook ten zeerste afraden om ooit iets te doen met Lycos. Voor je het weet jatten ze al je geld van je rekening...
Oh, en mocht je nu denken: ach, je hebt tenminste je webspace nog, dan even het volgende: die kan ik niet meer bereiken! Alles staat namelijk gekoppeld aan m'n oude domeinnaam.... en die bestaat niet meer! Er is dus ergens op deze planeet een server waar wat van mijn plaatjes op staan, maar die kan niemand bereiken, en ik moet er 120 euro voor betalen. Dit is dus met recht: schijtzooi!

|