zaterdag, november 26, 2005

Schat, het wordt iets later!

Wat moet dat vervelend zijn zeg: heb je net op aanraden van je golfmaatjes een peperdure SUV gekocht, een Range Rover ofzo, zo'n auto die geen enkel terrein- of weertype schuwt, en dan wil je op de eerste winterdag van je werk naar huis, en sta je vervolgens vast tussen tienduizend andere auto's die de snelweg blokkeren. Volgens mij baal je dan echt dat je toch niet hebt doorgespaard voor de helikopter...

Wat een dag zeg, gisteren. De eerste winterdag van het seizoen, en meteen heel Nederland plat. Alsof we nog nooit een sneeuwvlokje of een windvlaag of een stortbui hadden meegemaakt.
Ik zelf had best wel mazzel. Hilversum - Meppel in 2 uur, met de trein. Dat is met een half uur vertraging, en ach, als je met de NS reist is een half uur vertraging slechts een futiliteit tegenwoordig. Ik kon ook nog gewoon zitten, dus mij hoor je niet klagen.

Nu had het natuurlijk een reden dat ik naar Meppel ging. Ten eerste wilde ik m'n ouders wel weer eens zien (die wonen daar), en ten tweede wilde ik wel weer eens een concert meepikken van de Zingende Fresia's. Nou, de feesttent was er. Het publiek was er ook. Drank, ruim aanwezig. De grote Fresiatruck met alle apparatuur en instrumenten: present. De Fresia-drummer was er. De rest van de band niet. Ingesneeuwd.

Ik zie trouwens een gat in de markt:

|