zaterdag, juni 25, 2005

Creditcard

Ik heb, sinds een jaar ongeveer, een creditcard. Dat is echt ontzettend handig als je weleens spulletjes koopt in het buitenland, al dan niet via internet.
Onlangs was er ophef in het nieuws over creditcards, omdat de Amerikaanse moedermaatschappij gehackt was, en alle gegevens hierbij ontvreemd waren. (tip van mijn kant: koop dan toch ook gewoon een Mac!)

De kans dat er ook daadwerkelijk misbruik gemaakt zou worden was niet al te groot, maar toch kreeg ik vanochtend een brief van de bank dat mijn creditcard geblokkeerd is. Verstandig van de bank om dat te doen, dat wel. Maar dat ik ook meteen een nieuwe pinpas krijg + andere pincode... Ik geloof niet dat ik daar erg blij mee ben aangezien ik m'n huidige pincode al jarenlang in m'n geheugen en onderbewustzijn heb zitten. M'n nieuwe pas gaat vast binnen de kortste keren ingeslikt worden wegens 3x foute pincode. Ik ga vanmiddag maar vast een voorraadje eurobiljetten in huis halen denk ik. ;-)

|