donderdag, juni 09, 2005

Must-see kermis in Amsterdam!

Iedereen die weleens een (grote) Duitse kermis heeft bezocht weet hoe ontzettend leuk een kermis kan zijn. In Duitsland kunnen ze dat namelijk: een mooie kermis bouwen. Dat is wel wat anders dan de gemiddelde Nederlandse plattelandskermis met een zweefmolen en botsautootjes.
In tegenstelling tot z'n Nederlandse equivalent bezoek je een Duitse kermis met plezier!

Voor mensen uit het oosten des lands is het niet zo'n probleem om een keer naar Duitsland te rijden, voor de Randstedeling echter wel. Die denken immers dat de wereld ietsjes rechts naast Utrecht ophoudt. En juist voor die mensen heeft men nu in Amsterdam iets geweldigs georganiseerd: de Fun Fair Boulevard!

Tussen 10 en 26 juni is een groot parkeerterrein naast de Amsterdam ArenA omgetoverd tot een grote kermis. Inclusief heel veel Duitse attracties en eettenten, dus gegarandeerd gezellig. Ik ga de kermis vrijdagavond bezoeken, en ik ben echt ontzettend benieuwd of het kan tippen aan de Duitse kermissen die ik tot dusver heb bezocht. Maar volgens mij komt dat wel goed, met 2 achtbanen, een groot spookhuis, de grootste transportabele wildwaterbaan ter wereld, een reuzenrad en niet te vergeten al die Bratwurst-standjes. :-)
Ik hou je op de hoogte!

EDIT: Na een bezoekje kan ik concluderen: deze kermis is écht heel leuk!

|