woensdag, juni 08, 2005

Klusjesmannenetiquette

Daar kan ik heel kort over zijn: die hebben ze niet.

Ik woon met meerdere mensen in een huis, en ik slaap altijd met m'n deur op slot. Dat is niet omdat ik m'n huisgenoten niet vertrouw en zelfs niet omdat hun gasten weleens mijn deur verwarren met de wc-deur.

Neen, ik doe mijn deur op slot omdat er weleens klusjesmannen langskomen. En om de een of andere reden komen die altijd héél vroeg en zonder afspraak of op een andere dag dan afgesproken, en vinden ze het heel normaal om maar gewoon bij iemand de slaapkamer binnen te stormen als ze aan de slag willen.

Kijk, zelf heb ik ook niet dezelfde etiquettelessen genoten als het Koninklijk Huis, maar zomaar iemand's kamer binnenstormen vind ik toch vrij onbeschoft. Maar blijkbaar zijn de meeste klusjesmannen in Nederland gewoon echt van die Tokkies. En tot de dag dat de Nederlandse klusjesmannen een korte cursus etiquette gevolgd hebben, slaap ik met m'n deur op slot.

|