woensdag, april 13, 2005

Luchtgitaar

Ik, als vrouw, vraag me regelmatig af waarom mannen (het zijn altijd mannen!) het nodig vinden tijdens concerten luchtgitaar te spelen. Het ziet er namelijk ontzettend dom uit. Zelfs luchtdrummen ziet er al raar uit, maar dat kun je met een beetje scheel kijken nog zien als een ultieme uiting van vreugde (gooi je handen in de lucht!).
Maar goed, ik vind lucht gitaar spelende mannen dus een beetje raar, of misschien zelfs wel zielig. Ik snap ze gewoon niet.

En juist daarom, in het kader van de intensieve onderzoeksjournalistiek, heb ik besloten mezelf op te geven voor een van de voorrondes van het NK Airguitar. Eens kijken of wij vrouwen het ook kunnen; onszelf ten overstaan van een volle zaal volledig voor lul zetten door het bespelen van een onzichtbaar instrument.

Ik ga de komende dagen een leuke gitaarsolo opzoeken waarmee ik mezelf ga aanmelden. U krijgt het natuurlijk te horen zodra bekend is wanneer en waar ik moet opdraven.

|