donderdag, februari 10, 2005

En het is weer donderdag...

En donderdag betekent in mijn geval de laatste weken: tumult.

2 Weken geleden was het toen op donderdag m'n oma werd begraven, 1 week geleden is het dat de Enge Buren op donderdagavond een fantastische show neerzetten in het Beauforthuis in Austerlitz, en vandaag....

heeft 'De Zingende' officieel bekend gemaakt te stoppen als zanger van de Zingende Fresia's, één van 's lands leukste bands. Ik had eigenlijk ook niet verwacht dat ie na z'n stemproblemen van vorig jaar nog terug zou komen, maar het is wel ontzettend jammer. De 'nieuwe' zanger doet het uitstekend, maar mist toch het charisma van 'De Zingende'... Desalniettemin moet je de band zeker eens gaan zien als ze bij je in de buurt optreden! ;)



Ojah, en dan zou ik bijna het meest opzienbarende van deze donderdag vergeten: de single van Claudia de Breij. Mijn God. Wat genant.
Het schijnt erbij te horen dat je als 'cabaretier' liedjes in je show verwerkt. Nu zijn er in Nederland al veel te veel mensen die zich 'cabaretier' noemen (want: zelden grappig), maar waarom dan toch liedjes in je show doen als je niet kan zingen? En waarom breng je dat dan ook nog op single uit?

Ik nie snap nie. Maar ik denk dat ik binnenkort ook maar eens een theatershow ga schrijven, en een single uitbreng. Dat schijnt erbij te horen als je radio maakt.
Hou me tegen...

|