woensdag, februari 02, 2005

Kattenluikje

Een kattenluikje is eigenlijk net zoiets als 'open grenzen'. Hartstikke handig voor de inwoners, om zonder beperkingen de wijde wereld in te duiken, maar je moet de boel natuurlijk wel bewaken. Onze kat snapt dat niet helemaal geloof ik.

Een tijdje geleden keek ik al raar op toen er een grijs gestreepte kater in de gang stond (onze huiskat is zwart-wit). Zojuist gaf ik de huiskat (lief, redelijk jong poezenbeest) even een aai toen ik in de hoek van de (huis-)kamer opeens een andere kat zag liggen. Ook zwart-wit, dus ik dacht heel even dat IK misschien wel naar Hans Anders moest... Maar het bleek de kat van 4 huizen verder, die heerlijk in ons huis een dutje aan het doen was. En onze kat deed niks. Wat een dom beestje is het toch. Als kat hoor je je achtertuin te verdedigen, en zeker je kattenluikje! ;)

|