maandag, juli 04, 2005

De aard van het beestje

Ik ben dol op poezebeesten. Helaas ben ik ook allergisch voor poezebeesten (en huisstofmijt). Ik heb dus niet zo'n lief knuffelbeest, en heb ze ook liever niet in m'n kamer.
We hebben wel een huiskat. En die mag dus niet in mijn kamer komen. Toch trof ik haar daar de afgelopen dagen steeds aan. Vanochtend werd ik zelfs wakker door trippelende pootjes op m'n bed. Ja, inderdaad, erg schattig, maar met de niesbui die erop volgde was ik minder blij.
De grote vraag was natuurlijk hoe het poezebeest m'n kamer was binnengekomen. CSI Hilversum ging op onderzoek uit, en vond al gauw kleine zwarte haartjes tegen het horrengaas. Case solved. Poezebeest kwam de afgelopen dagen dus steeds door het raam naar binnen, en liet zich niet afschrikken door een hor. Poezen zijn slim, dat vind ik ook zo tof aan die beesten. Maar poes en ik moeten een hartig woordje met elkaar spreken, want ik heb niet zo'n zin om de rest van de zomer m'n raam dicht te houden...

|