woensdag, februari 16, 2005

Gaydar

Iedereen heeft er één, zo'n ingebouwd mechanisme waarmee je homo's en hetero's kan onderscheiden van elkaar, maar bij de een werkt 'ie wat beter dan bij de ander: de gaydar. Vanavond was (dacht ik) de laatste aflevering van 'Herken de Homo'. In Amerika werd dit tv-programma uitgezonden onder de naam Playing It Straight, om na 3 weken al van de buis gehaald te worden. Ik had eigenlijk alle afleveringen gezien (en redelijk goed voorspeld wie er 'gay' of 'nee' was), maar vanavond helaas de laatste aflevering gemist. M'n favoriet bleek overigens homo te zijn (geen verrassing, wel jammer :P ).

De reden dat ik niet kon kijken is heel simpel: een feestje. Erg gezellig, én met een grappige onthulling. Vroegah, toen de lucht schoon was en sex vies enzo, was ik eens in een niet nader te noemen circus waar wel een erg lekker ding van een spreekstalmeester rondliep. Nu, een van de mensen op het feestje bleek die beste man goed te kennen, en die blijkt dus ook hartstikke homo te zijn. Deze homo had ik dus niet herkend. ;)

Ik ben er nog niet uit of ik nou 'op-homo's-val-ingebouwde-genen' heb, of dat een paar jaar geleden m'n gaydar nog niet helemaal ontwikkeld was...
Ik wacht met spanning op een nieuw (Nederlands?) seizoen 'Herken de Homo', want ik wil natuurlijk wel verder oefenen met het goed instellen van m'n gaydar! :)

|