maandag, maart 14, 2005

Claudia

Op een dag als vandaag (een stille zondag) groot nieuws: Claudia de Breij heeft tijdens haar show in het gereformeerde dorpje Putten kwaad het podium verlaten. Niet omdat er iemand in de zaal zat die grappiger is dan zij (ik denk dat er wel hónderd mensen in de zaal aan die omschrijving voldoen!), en ook niet omdat een paar zwarte kousen demonstratief de ietwat aanstootgevende poster in de fik staken waarna de zaal ontruimd moest worden.
Neen, Claudia was boos omdat er een oud vrouwtje met (vermoedelijk) een 8MM-cameraatje de show zat te filmen. Waarschijnlijk was ze slechthorend en slechtziend, en wenste ze de show op haar gemak nog eens te bekijken op een groot scherm met joekels van speakers.
Claudia verdenkt de vrouw ervan een illegaal high-tech downloadimperium te bezitten. Of ze is gewoon bang dat nu heel Nederland (dus ook de niet-theatergangers) zien hoe niet-grappig de show is. Of misschien was ze alleen maar ongesteld.

Maar goed, de publiciteit is weer gehaald, dus dat doet ze goed. Het impresariaat maakt alleen een zeer kostbare fout: (ik citeer claudiadebreij.nl)

Iedereen die zijn originele entreekaartje van de voorstelling in Putten op die gedenkwaardige 12 maart en adresgegevens opstuurt naar het volgende adres:
Impresariaat Frans Ruhl
PC Hooftstraat 47
1071 BN Amsterdam
ontvangt een exemplaar van onze CD 'Niet Alleen'. 45 minuten luisterpret, winkelwaarde 22 euro. Ik hoop dat dat de pijn verzacht(...)


Wel, ik ken heel toevallig die cd. Hij is 'bij ons op kantoor' regelmatig onderwerp van gesprek. U dacht dat Irene Moors nooit aan haar zangexperimenten had moeten beginnen? Check CdB. Inderdaad: 'luisterpret', maar ongetwijfeld niet op de manier die CdB bedoeld had. ;-)
Ik zou me de moeite van het 'cd-aanvragen' dus maar besparen. Het teruggeven van het entreegeld zou de pijn voor de bezoekers wel verzachten. Die cd maakt het alleen maar erger. En als onderzetter zijn cd's ook al niet geschikt.

|