dinsdag, augustus 09, 2005

Ga huizen bouwen!!!!!

Dat de regering er eens voor moet zorgen dat er meer huizen gebouwd worden. Want die heb je nodig met meer dan 16 miljoen inwoners!

Ik wil graag verhuizen, maar het lijkt erop dat ik de komende 5 jaar nog vast zit in m'n studentenkamertje. Het is namelijk écht zo goed als onmogelijk om zelfstandige woonruimte te vinden. Sociale woningbouw is lekker goedkoop, maar met wekelijks 100 wachtenden voor je (en dan heb ik het nog over 'jongerenwoningen'!) schiet dat de komende 4 jaar niet op. Dan heb je nog de particuliere verhuur. En da's duur. €600,- ben je zo kwijt voor een simpel appartementje. En dat kan ik niet betalen (en vele jonge mensen met mij). Nu bestaat er zoiets als huursubsidie, die in theorie woningen tot ongeveer €600,- subsidieert. In theorie. In praktijk blijkt de grens op €474,88 te liggen, en gemeentes geven vrijwel nooit toestemming voor huursubsidie als je boven die grens komt. Nou, ik geef het je te doen, zelfstandige woonruimte vinden die groter is dan een schoenendoos, en minder kost dan €474,88...

Zag ik eindelijk eens wat, blijken de kamers zeker 1/3 kleiner te zijn dan in de advertentie werd vermeld, en ligt de bruto huur 12 cent (!) boven de huursubsidiegrens. Gevalletje 'bijna, maar net niet' dus. Man, man, man, wat raak je gefrustreerd door dit soort ongein...

|